Online Psikolog Terapi

Bütünü Parçalara Bölerek, Programlı ve Tekrarlarla Öğrenme

Posted on: Ekim 29, 2010

Öğrenilen konunun tümünün bütün olarka öğrenilmesine bütün halinde öğrenme, konuyu bölümlere ayırarak, her bölümü tek tek öğrenmeye de parçalara bölerek öğrenme denir.

Bir şiirin, bütününü tekrarlayarak mı yoksa parçalara bölerek kısım kısım mı öğrenmek avantajlıdır ?
Yapılan araştırmalar genellikle bütün halinde öğrenmenin, parçalara bölerek öğrenmeden üstün olduğunu göstermiştir.


Fakat her iki yöntemin de olumlu ve olumsuzluklarının bulunduğu ortaya çıkmaktadır.
Öğrenilecek malzemenin uzun olduğu ve bütünü parçadan ayırmanın kolay olduğu durumlarda parça halinde öğrenme avantajlıdır.

Parçalara bölerek öğrenmenin olumsuz yönleri ise, öğrenilen parçaları bir araya getirmek için zamana ihtiyaç duyulması ve parçaların birbirine karıştırma tehlikesinin olmasıdır.

Bazı durumlarda ise, bütün halinde öğrenme daha verimlidir. Bütünün çok fazla çalışma gerektirmeyecek kadar kısa olması, malzemenin çok anlamlı ve kolayca birbirine bağlanır olması,
öğrenenin zeki ve çabuk kavrayan biri olması durumlarında bütün halinde öğrenme verimlidir.

Kısaca, kolay öğrenilen konularda “bütün” uygulamasının, zor öğrenilen konularda “bütün – parça – bütün” uygulanmasının daha iyi sonuç verdiği söylenebilir.

Programlı Öğrenme

Daha çok bilgisayarlar ve öğretme makinaları kullanılarak gerçekleştirilen öğrenme yöntemidir.
Bu öğrenme yönteminde, her öğrenme konusu için programlanmış makinalar vardır.

Günümüzde öğretme makinalarından en yaygın olarak kullanılanı bilgisayarlardır.
Böylece birçok konu aynı makineye programlanabilir hale gelmiştir.

Programlı öğrenmede, gerek öğretme makinalarında, gerekse bilgisayarlarda programlar soru – cevap şeklinde hazırlanır.

Öğrenen geri bildirimle ne kadar öğrendiğini kontrol edebilir. Böylece öğrenen kişi aktif olarak öğrenmeye katılmaktadır.

Programlı Öğrenmenin Sağladığı Faydalar :

- Konu küçük ünitelere bölündüğü için, öğrenen üniteleri kolaylıkla cevaplandıracak durumdadır.
– Öğrenen, öğrenme anında aktif duruma getirilmiştir; dikkati daha az dağılır.
– Öğrenen, sorulara verdiği cevapların sonuçlarını hemen öğrenebilir.
– Öğrenen, öğrenme süresini kendi hızına göre ayarlayabilir.
– Öğrenen, bir konuyu öğrenirken, diğer öğrenenlerden bağımsız olarak ilerleyebilir.
– Öğrenen, kolay öğrendiklerine daha az, zor öğrendiklerine daha çok zaman ayırabilir.
– Programın ilerlemesi, öğrenenin sorulara verdiği cevapların doğruluk derecesine bağlıdır. Bunun için öğrenme hızını, programı öğrenen belirlemektedir.

Tekrarlara Yer Verme

Öğrenme sonrası yapılacak tekrarlar pekiştirmeyi sağlar. Bunun için, yapılan tekrarlar ile öğrenme derecesi arasında doğru orantılı bir ilişki vardır.

Bazı psikologlara göre öğrenmede tekrarın rolü belli bir tekrar sayısına kadardır. Bu sayıdan sonra yapılan tekrarların öğrenmeye fazla etkisi yoktur.
Bunun nedeni tekrarların artmasıyla birlikte motivasyonun azalması ve algılamanın zayıflamasıdır.

About these ads

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Haftalık Ziyaretçi

  • 7,790 kişi
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: